کاوش موضوع ظرفیت جذب
صفحه اصلی
ظرفیت جذب
ظرفیت جذب، در مدیریت اجرایی کسبوکار، بهعنوان توانایی بنگاه در تشخیص ارزش اطلاعات بیرونی جدید، جذب و بهکارگیری آن در راستای اهداف تجاری بنگاه تعریف شده است. در واقع ظرفیت جذب یک قابلیت پویا، مربوط به خلق و بهکارگیری دانش است که توانایی بنگاه را در بهدست آوردن و حفظ یک مزیت رقابتی افزایش میدهد.
از آن جایی که ظرفیت جذب، فعالیتی پویا و از جنس شناسایی و اکتساب دانش است و پایه دانشی نیز یکی از مهمترین داراییهای سازمان برای دستیابی به مزیت رقابتی است. ظرفیت جذب ماهیتی میانرشتهای دارد و ردپای مفهوم ظرفیت جذب در حوزههای مختلف از جمله مدیریت نوآوری، عملکرد تجاری، انتقال بینسازمانی دانش، یادگیری بینسازمانی و مدیریت دانش دیده میشود.... بیشتر در ویکی پدیا